Karagőz 500
A meglehetős korú török vitéz történetének ismertetésével kezdődött a mai nap. Cengiz Özek (színházigazgató, Karagőz kutató) mesélte el, mutatta meg, hogyan alakult Karagőz sorsa, milyen fázisai vannak az ő meséinek, hogyan változott a korral s ma hol, merre él a Karagőz hagyomány.
Cengiz Özek
Az előadás után a Pécsi Tv interjút készített Vajda Zsuzsával.
majd nekünk is elmesélte hogyan bukkantak rá a külföldi és magyar fellépőkreVajda Zsuzsanna a MárkusZínház művészeti vezetője, rendező, dramaturg, színész - bábos.
16:00
Az "i betű" - Tadeusz Wierzbicki (PL)
Egy scifibe illő szerkezetet láttunk, amikor beléptünk a színházterembe. Aztán következett a varázslat sok apró ötlet az i főszereplésével, fémek, hajlítgatás, tükrök, különös hatások. Fényképezni nem lehetett - érthető okból hiszen a sötét és a fény játéka az egész előadás - így aztán meg kell várni míg a videó elkészül, hogy részesüljetek a csodákból. A végén Tadeusz elmesélte, (Boráros Szilárd lefordította), hogyan bukkant rá egy öreg padláson egy poros tükördarabra még gyerekkorában és hogyan kezdett játszani a tetőcserép résén álsütő napsugárral..
19:00
Ramayana
Tolpavakoothu Puppet Center indiai családi színház előadásában
A tol-pava-koothu összetett szó, jelentése: bőr-báb-játék, egy tradicionális, rituális művészeti forma, amit Bhadrakali istennő templomában játszanak éjszakánként. Egy fehér lepel takarja a színpadot, sejtelmes gyertyafényben tűnnek fel a bottal mozgatott, bőrből készített árnyfigurák, a szereplők...A fellobbanó lángok, a zene, az ének, a dobok, a figurákon átsütő gyertyafény... szóval nehezen adható vissza, Talán ha a videó felvétel elkészül, az egy kicsit erősebb hatást tud elérni mint az állóképek,
Az előadást megnézte Rahul Chhabra India magyarországi nagykövete..
Sőt a kezdő tüzet is ő gyújtotta meg.